Manglende effekt, ny kat
-
denelias
- Geografisk sted: Albertslund
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Manglende effekt, ny kat
Har lige udskiftet katalysator/manifolden, og har bemærket at den er meget sløv i optrækket
tænkte på om man kunne gøre noget i Lexia? Eller måske er det på grund ag at der er for meget modstand i den nye uoriginale kat?
Eller måske indholdet fra den gamle manifold har tilstoppet systemet?
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Manglende effekt, ny kat
Hmmmm, der burde ikke være problemer efter udskiftning af katten, da det burde være plug and play.
Nu du er inde på modstand: Kan der have ligget noget fra indpakningen i katten?
Det eneste man kan gøre for den del af "systemet" er at køre en kalibering af lambdasonder - der ligger et "program" for det... mener at du kan tilgå det under "Repair" på forsiden, men du må ikke hænge mit op på det. Jeg tvivler på at det ændrer noget som helst.
Jeg har to 307'er med formentlig samme motor EW10A (140HK udgave - din kan også være 136 HK ud fra årgangen) - og ved at den ene fik skiftet kat lige inden jeg fik den i stalden. Der er markant forskel på optrækket - den ene virker nærmest chippet i forhold til den anden.
Kører bilen ellers normalt i hele registeret? - inden udsætter, småhakken eller andet ved bestemte omdrejningstal og konstant belastning?
Nu du er inde på modstand: Kan der have ligget noget fra indpakningen i katten?
Det eneste man kan gøre for den del af "systemet" er at køre en kalibering af lambdasonder - der ligger et "program" for det... mener at du kan tilgå det under "Repair" på forsiden, men du må ikke hænge mit op på det. Jeg tvivler på at det ændrer noget som helst.
Jeg har to 307'er med formentlig samme motor EW10A (140HK udgave - din kan også være 136 HK ud fra årgangen) - og ved at den ene fik skiftet kat lige inden jeg fik den i stalden. Der er markant forskel på optrækket - den ene virker nærmest chippet i forhold til den anden.
Kører bilen ellers normalt i hele registeret? - inden udsætter, småhakken eller andet ved bestemte omdrejningstal og konstant belastning?
-
denelias
- Geografisk sted: Albertslund
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Manglende effekt, ny kat
Tak for dine tanker
Jeg kikkede ind i hullerne og der var kun det der skulle være. Hvis ikke det var så skide hårdt at rode med , så ville jeg have prøvet at afmontere alt som er efter manifolden og så køre en lille tur og se om det er der flaskehalsen er.. nok ikke noget naboerne synes om
Jeg vil se om jeg kan finde det du skriver om i Lexia.
Måske var det årsagen til at den kat var så billig, den fjerner effekten.
Ja den trækker sådan set fint nok ved mellemgas og går meget jævnt uden udsættere MEN når jeg gåver mere gas så siger den BÅÅÅÅÅÅÅÅTT men den kører ikke hurtigere

Jeg kikkede ind i hullerne og der var kun det der skulle være. Hvis ikke det var så skide hårdt at rode med , så ville jeg have prøvet at afmontere alt som er efter manifolden og så køre en lille tur og se om det er der flaskehalsen er.. nok ikke noget naboerne synes om
Jeg vil se om jeg kan finde det du skriver om i Lexia.
Måske var det årsagen til at den kat var så billig, den fjerner effekten.
Ja den trækker sådan set fint nok ved mellemgas og går meget jævnt uden udsættere MEN når jeg gåver mere gas så siger den BÅÅÅÅÅÅÅÅTT men den kører ikke hurtigere
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990