Er faldet ned. Står på maven.

Besvar
Hitec23
Kontakt:

Er faldet ned. Står på maven.

Ulæst indlæg af Hitec23 » søn 23. mar 2025 13:57

CW16795.
Min søn har købt sådan en med defekt hydraulik og vi vil prøve at finde fejlen. Vi har hevet pumpen af. Jeg synes at erindre at pumpen kan checkes ved at sætte plus og minus direkte på det store stik. Kan være jeg husker forkert. Den starter ihvertfald ikke. Har skilt motoren for at checke kul mv.
Motoren kan umiddelbart køre hvis der sættes 12V direkte på kulholder printet. Der sidder også et stik med én pind. Hvad laver det? Signalet som kommer på den pind, styrer det de udgangstransistorer som sidder på det lille print motoren, så den starter? Der er ingen tegn på varme og brændt elektronik.
I øvrigt ser der heller ikke ud til at være tegn på brændt elektronik på printet som er monteret direkte på pumpen.
Sælger fortalte at han kørte med en lille fyldt trailer hvor den skrev "service" og faldt ned.
Bilen kører faktisk fint i motor og gear. Bortset fra hydraulikken er det rent teknisk i god stand.
På forhånd tak på vegne af min søn.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Er faldet ned. Står på maven.

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 23. mar 2025 20:07

Der er noget med at man skal passe på med at sætte strøm til direkte, sættes den forkert til ødelægges pumpen.

Var/er der olie i beholderen og i så fald hvilket niveau?
Ofte står pumpen af pga snavs i del hullet på pumpen, så hjælper det med en “ny” fungerende pumpe og så lidt hjælp til at danne det lette overtryk der skal til for at bilen, hvis alt andet omkring undervognen fungerer korrekt, hæver sig.
Med rette tester kan man også udlæse værdierne fra højdekorrektørerne, så man kan se om disse registrerer bilens position korrekt

Hitec23
Kontakt:

Ulæst indlæg af Hitec23 » søn 23. mar 2025 20:52

Plus og minus har jeg styr på:-)
Rigelig hydraulik i beholderen.
Men som sagt starter pumpen ikke.
Jeg går ud fra at højdekorrektørene for og bag virker uafhængigt af hinanden så hvis en fejler, virker den anden. Bilen "dykker" eller "stejler".
Der sidder sikring foran pumpen men sidder der også et relæ?

Hitec23
Kontakt:

Ulæst indlæg af Hitec23 » fre 23. maj 2025 16:02

Nå, fik aldrig et svar på mit sidste spørgsmål.
Enden på historien blev at jeg blev klar over at der sidder en sikring under sikringsboksen i motorrummet. Hvis jeg viste det havde jeg glemt det. Sælger sagde at sikringen var ok men det var den forkerte sikring.
Sikringen var sprunget og pumpen blev demonteret og renset for kulstof. Kulbanen renset og slebet ren. Ny sikring og den har kørt siden.

Besvar