C5 1.6hdi år 2005 helt død
-
erik13
- Kontakt:
C5 1.6hdi år 2005 helt død
Jeg har en c5 som er helt død, kan ikke starte ej heller tænding.
Det startede med at nøglen ikke kunne låse bilen efter den havde kørt uden problemer. Næste morgen var den helt død.
Periodisk hvis jeg tænder parkerings lys og sætter tænding på, blinker tændings lamperne periodisk eller også er der ingen tænding ved begge muligheder køre starter ikke rundt.
Hvis jeg trykker på hornet stopper lyden ikke når jeg slipper horn kontakt på rattet. Horn stopper først når jeg trykker på nøglen!.
Jeg har forsøgt:
Sætte + direkte på start motor og starter kører rundt
Skifte sikrings boks i motorrum
Sætte kabel på - pol batteri og til karossen
Sætte kabel på - pol batteri og til motoren
Tjekke alle sikringer
Hilsen
Erik
Tak, for et godt forum.
Det startede med at nøglen ikke kunne låse bilen efter den havde kørt uden problemer. Næste morgen var den helt død.
Periodisk hvis jeg tænder parkerings lys og sætter tænding på, blinker tændings lamperne periodisk eller også er der ingen tænding ved begge muligheder køre starter ikke rundt.
Hvis jeg trykker på hornet stopper lyden ikke når jeg slipper horn kontakt på rattet. Horn stopper først når jeg trykker på nøglen!.
Jeg har forsøgt:
Sætte + direkte på start motor og starter kører rundt
Skifte sikrings boks i motorrum
Sætte kabel på - pol batteri og til karossen
Sætte kabel på - pol batteri og til motoren
Tjekke alle sikringer
Hilsen
Erik
Tak, for et godt forum.
-
1458
- Kontakt:
Re: C5 1.6hdi år 2005 helt død
Der er noget der tyder på at du mangler forbindelse fra selve batteriets pluspol til kablerne
-
erik13
- Kontakt:
Tak for tilbagemelding. Jeg prøver at sætte plus fra batteriet til kablerne
-
erik13
- Kontakt:
Så har jeg prøvet at sætte plus til kablerne, stadigvæk ingen ting.
Når jeg trykker på hornet, virker det det lidt for godt, for at stoppe lyden igen, skal jeg tage et batterikabel af batteriet og sætte på igen, ellers vil den stå med hornet aktivt konstant!.
Når jeg trykker på hornet, virker det det lidt for godt, for at stoppe lyden igen, skal jeg tage et batterikabel af batteriet og sætte på igen, ellers vil den stå med hornet aktivt konstant!.
- antikvaren
- Kontakt:
Der kan have været mus i ledningsnettet eller der er i hvertfald slet et eller andet. Prøv at fjerne alle stikkene til elektronikbokssen ude foran. Fjern batteriet og rens ALLE stelforbindelserne ude foran i motorrummet. tror nok de sidder i den side batteriet sidder på karosseriet eller en stålskinne der.
tjek kablerne fra batteriet også i den anden ende. det kan være dit minuskabel der er tæret halvvejs over
.
tjek kablerne fra batteriet også i den anden ende. det kan være dit minuskabel der er tæret halvvejs over
.
Citroen c4 1,6 blueHDI 100 Citroen c3 Triumph blueHDI 100 - Citroën : c3 1,4 HDI 68 2013 Ax 1,2 1986, xantia 1,8i 1994, xantia II 1,8i 1999, xantia1,8i weekend 1999, c5 1,8i 2002 , c3 II 1,4 HDI 2013
Plus en masse andre
de med fremh. Skrift og u-streget er nuværende
Plus en masse andre
de med fremh. Skrift og u-streget er nuværende
-
erik13
- Kontakt:
Tak for info, har prøvet det. Bilen er blevet send til skrot. Tak for et godt forum, jeg har brugt det til hjælp gennem mange år. Nu har jeg købt en toyota avensis, så må jeg se om den er mere stabil i elektronikken.l