Automat gear er langsom til at gå i gear
-
PetterGlenstrup
- Kontakt:
Automat gear er langsom til at gå i gear
Hej, C5 2.0 HDI Exclusive Aut. 2014. 180.000 km, lige fået skiftet kilerem. Efter dette skifte der er ZF kassen langsom at sætte i gear, fx når jeg holder på vej af motorvejs rampe, så glider bilen lige en halv til en vel meter baglæns inde den går i 1st gear. Samt den er periodisk langsom om at gå fra lavt gear til næste gear og den er nogle gange anderledes i hvordan den gå ned i gearene. Bilen kører perfekt og når den er i gear er alt fint. Jeg skal nok tage fat en værkstedet der skiftede kilerem, men det vil være fedt med nogle forslag hvad det kan være. Jeg tænker at der noget moment der bruges motoren, der bruges til at skifte gear, som er blevet ændret ved kilerem skift. Eller at der er noget andet driv middel til gear kassen der er blevet forandret. Nogle forslag?
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Automat gear er langsom til at gå i gear
Nu siger du kileremmen. Det er ikke tandremmen du mener?
Drivremmen har absolut intet at gøre med gearkassen. Det har tandremmen for så vidt heller ikke. Men det er muligt den vil skabe sig, hvis den står en tand forkert.
Drivremmen har absolut intet at gøre med gearkassen. Det har tandremmen for så vidt heller ikke. Men det er muligt den vil skabe sig, hvis den står en tand forkert.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
PetterGlenstrup
- Kontakt:
Det er både tandrem og kilerem der er skiftet. Men jeg prøver at spørger mekaniker der har lavet det om de kan kontrollere om der er noget der står en tand forkert.
-
PetterGlenstrup
- Kontakt:
Hej, idag fandt jeg også ud af at klima anlægget kun kan sende kold luft ud. Jeg har kontaktet værkstedet, men de svare ikke, så jeg kører derned imorgen og prøver at snakke med dem. Men hvis i kan hjælpe med at sige at når aircon også er på kold luft så er det det her?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
hvis du vil have varm luft fra klima anlægget på denne årstid så sluk for det, det er der for at skabe et komfrortabelt miljø i bilen og vil derfor normalt ikke bare køle den udefra kommende luft, men også regulere fugtighedee i denne , det er derfor det er så pokkers effektivt at altid have det på auto, så finder det selv ud af at blande kold og varm luft til et behageligt mix
i øvrigt skal motoren jo være varm før du får varm luft , kun med klima tændt virker brødristeren der giver varm luft indtil motoren er varm
jeg kan heller ikke lige se hvordan udskiftning at rib og tandrem skulle kunne ændre på gearkassen, måske er de en ny fejl der tilfældigvis er opstået
i øvrigt skal motoren jo være varm før du får varm luft , kun med klima tændt virker brødristeren der giver varm luft indtil motoren er varm
jeg kan heller ikke lige se hvordan udskiftning at rib og tandrem skulle kunne ændre på gearkassen, måske er de en ny fejl der tilfældigvis er opstået
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- antikvaren
- Kontakt:
manglende gearolie - forkert gearolie eller defekte aktuatorer ( de elektroniske relæer der åbner og lukker for gearolien )
Citroen c4 1,6 blueHDI 100 Citroen c3 Triumph blueHDI 100 - Citroën : c3 1,4 HDI 68 2013 Ax 1,2 1986, xantia 1,8i 1994, xantia II 1,8i 1999, xantia1,8i weekend 1999, c5 1,8i 2002 , c3 II 1,4 HDI 2013
Plus en masse andre
de med fremh. Skrift og u-streget er nuværende
Plus en masse andre
de med fremh. Skrift og u-streget er nuværende
-
PetterGlenstrup
- Kontakt:
Ok, hvis en tur fra Dragør til Århus og tilbage med fuld kulde fra klima hele vejen, den eneste mulighed jeg havde var at slå AC fra og styre blæs manuelt, så jeg derved ikke frøs hele vejen.
Yes jeg tror at smitter forbi BOS i Brøndby og får dem til at kigge på gear olie og en rens m.m.
Yes jeg tror at smitter forbi BOS i Brøndby og får dem til at kigge på gear olie og en rens m.m.
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Hvis du ikke kan sætte varme på, så er mixer-spjældene formentlig knækket - Det er en større omgang at lave.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.