Overtryk oliepåfyldningshul

Besvar
Brugeravatar
Gribben
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Overtryk oliepåfyldningshul

Ulæst indlæg af Gribben » tirs 29. okt 2019 18:41

2.0i benzin 16v

Når motoren kører og jeg tager låget til oliepåfyldning af, kommer der luft ud, nok til at det sprøjter ud i hovedet på en.
Synes jeg ikke den plejer at gøre, er det tegn på noget træls?
C4 Spacetourer PureTech130 2018

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Overtryk oliepåfyldningshul

Ulæst indlæg af SRO » tirs 29. okt 2019 21:07

Tilstoppet "EGR" slange? - sidder på venstre side af motoren og går fra ventildæksel til indsugningsmanifold. (husk at venstre refererer til kørselsretningen).

Brugeravatar
Gribben
Kontakt:

Ulæst indlæg af Gribben » tirs 29. okt 2019 21:52

Slangen sidder på Udstødnings manifolden.
Oliehullet på indsugnings

Brugeravatar
Gribben
Kontakt:

Ulæst indlæg af Gribben » tirs 29. okt 2019 21:53

Jeg undrer mig over at der ingen slange sidder på indsugningsknasten, er der en intern udluftning ?

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » ons 30. okt 2019 11:24

det er altså ret normalt at der ere et vist overtryk når der åbnes med motoren startet, også at den kan strinte med olie ud af påfyldningshullet eller ved oliepinden når den ikke er monteret (der er en god grund til den går stramt for ikke at blive skudt ud) det er jo også defor man atid påfylder olie med stoppet motor
og slange mellem topdæksel og motor er for atr udligne trykforskel
så din motor ligner en der bare gør som den skal, husk hvilke fejl der sværest at rette ..........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Gribben
Kontakt:

Ulæst indlæg af Gribben » ons 30. okt 2019 15:39

ja ja 45 cm fejlene 😄
Men der kom jo også underlige lyde fra motoren, fra højre side, så jeg tænkte jeg hellere måtte tjekke tandremmen og hjulene M.v.
Så kunne jeg se at lydene skyldtes at gummiet på tandhjulet til Udstødnings knasten havde løsnet sig, så kransen bare kørte rundt. Åbenbart sidder tandhjulet godt nok fast på knasten, men en ydre tung ring er vulkaniseret fast på akslen.
Hvad er funktionen af den ring. ?
Billedet er fra nettet.
IMG_0500.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » ons 30. okt 2019 19:57

ja det ber bare en fejl der ikke har noget med det interne tryk motoren at gøre, men er en fejl der naturligvis bør rettes, men selv derefter vil den puste ud og strinte når dækslet tages af..........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Besvar