Problemer med kabineblæser

Besvar
Tigrerdyr
Kontakt:

Problemer med kabineblæser

Ulæst indlæg af Tigrerdyr » tors 13. jan 2022 21:34

Hej
Jeg har problemer med min kabineblæser i min C5X7 model 2011. Den kører fuld hastighed, selvom jeg prøver at justere hastigheden manuelt. Jeg har prøvet med en anden blæser modstand, nu kører blæseren kun i lav hastighed, men kan stadig ikke reguleres. Har prøvet både manuelt og i auto, ingen ændring.
Nogle der har bud på hvad der kan være galt.
På forhånd tak

Brugeravatar
JensNo
Geografisk sted: Hønefoss
Diagbox: Nej
Version: V5.29
Kontakt:

Re: Problemer med kabineblæser

Ulæst indlæg af JensNo » fre 14. jan 2022 10:57

Er der nogen garanti for at "den anden" ikke også er defekt?
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD

Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro

Tigrerdyr
Kontakt:

Ulæst indlæg af Tigrerdyr » fre 14. jan 2022 11:57

Jeg ved naturligvis ikke, men den er ny, så må antage den virker, men vil prøve at teste den på en anden bil i weekenden. Ville gerne have input til hvad der evt. eller kan være brændt af. Har desværre kun en simpel kineser obd tester og den viser umiddelbart ingen fejl, men det kunne jo være der evt. var noget der skulle resettes i forbindelse med udskiftningen.

Tigrerdyr
Kontakt:

Ulæst indlæg af Tigrerdyr » ons 19. jan 2022 20:39

Så kom kabineblæser til at virker, efter to "defekte fra Thansen, kørte jeg ud og prøvede dem i min forældres C5, og der virkede styringerne fra Thansen heller ikke, men hvis jeg flyttede styringen fra min forældres bil til min, virkede min som den skulle. Så der er blev bestilt en ny hos det lokale Citroen værksted, den er modtaget i dag, og monteret, alt virker som det skal.
Så der er åbentbart forskel på styringerne, selvom de fysisk er ens udenpå, er der forskel indeni, blot til info, hvis andre får et lignende problem.
Den gamle var fra BEHR og den nye er fra MAHLE

Jørgen V
Geografisk sted: Nordsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af Jørgen V » lør 19. mar 2022 08:42

Præcis samme oplevelse havde jeg med 2 nye blæserstyringer indkøbt fra FTZ bildele blev så rådet af min mekaniker til at købe en original ny fra Citroen som pt. Koster mere end db så meget som modellerne jeg allerede har investeret i - men den virkede perfekt 👍🏻 Så læren må være at når det gælder elektronik så er det kun originalt der virker.. alternativt prøv på hugger pladserne måske de ligger inde med en,- til en billigere penge 🤓

Besvar