Værktøj til gaskugle
-
Nissen89
- Geografisk sted: Broager
- Diagbox: Ja
- Version: 9.68
- Kontakt:
Værktøj til gaskugle
Hej
Jeg er igang med at skifte gaskuglerne på min C5 H3+ 2004. Jeg har indkøbt en stor filter tang og et specielt lavet værktøj fra en gut på eBay. Det hele går stille og roligt, men den eneste der driller lidt den midterste foran. Den sidder godt gemt ved forbroen. Special værktøjet kan lige præcis ikke nå derind og tangen kan jeg simpelthen ikke få ordentlig fat med.
Er det nogle der har et link til en rørkæde tang eller lignende med længde nok til at nå om kuglen.? De fleste jeg har set på er for små.
Mvh Chris
Jeg er igang med at skifte gaskuglerne på min C5 H3+ 2004. Jeg har indkøbt en stor filter tang og et specielt lavet værktøj fra en gut på eBay. Det hele går stille og roligt, men den eneste der driller lidt den midterste foran. Den sidder godt gemt ved forbroen. Special værktøjet kan lige præcis ikke nå derind og tangen kan jeg simpelthen ikke få ordentlig fat med.
Er det nogle der har et link til en rørkæde tang eller lignende med længde nok til at nå om kuglen.? De fleste jeg har set på er for små.
Mvh Chris
2004 Citroën C5 2,0 16v - hobby/weekend bil
2022 Hyundai i10 - hverdags bil
-
cit-rotti
- Geografisk sted: Deutschland Würzburg
- Version: 9.222+ ältere
- Kontakt:
Re: Værktøj til gaskugle
If nothing else about special tools helps - Russian method = use a proper hammer and chisel. A hammer drill (without drilling, of course), electric or compressed air also work.
However, the system must be under pressure and the spring ball must only be opened with a short jerk,
The spring ball will then be damaged - first a notch should be driven in and the first jerk should be given.
Then release the pressure completely - using a diagnostic device - manually on the front and rear axles.
The spring balls can then be unscrewed by hand.
Greetings Wolfgang
However, the system must be under pressure and the spring ball must only be opened with a short jerk,
The spring ball will then be damaged - first a notch should be driven in and the first jerk should be given.
Then release the pressure completely - using a diagnostic device - manually on the front and rear axles.
Greetings Wolfgang
-
Nissen89
- Kontakt:
Thanks for the advise. I will give it a try with "russisk method"cit-rotti skrev: ↑tirs 28. jun 2022 22:05If nothing else about special tools helps - Russian method = use a proper hammer and chisel. A hammer drill (without drilling, of course), electric or compressed air also work.
Greetings Wolfgang
-
denelias
- Geografisk sted: Albertslund
- Kontakt:
Jeg købte den største papegøjetang i Biltema og den fungerer
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990
-
Nissen89
- Kontakt:
Tak for info. Kan være jeg skal have fat i sådan én
-
Nissen89
- Kontakt:
Det lykkedes mig at løsne den forreste i midten med en rørkæde tang jeg lånte fra et værksted. Den kunne lige komme op bag kuglen og få lirket løs, derefter kunne jeg få den fri med håndkraft.