Højdekorrektør bagi vil ikke hæve i top
-
Nichlas
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Højdekorrektør bagi vil ikke hæve i top
Jeg har fået skiftet højde korrektør bagi, og efterfølgende vil den ikke hæve sig i top...
Den kører op og ned i højden fra lav til lige under køre højde.
Min mekaniker mener det er pumpen, men jeg mener det er højdekorrektøren den er gal med. Men mon ikke det er justeringen af korrektøren der sat forkert?
Vh Nichlas
Den kører op og ned i højden fra lav til lige under køre højde.
Min mekaniker mener det er pumpen, men jeg mener det er højdekorrektøren den er gal med. Men mon ikke det er justeringen af korrektøren der sat forkert?
Vh Nichlas
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Højdekorrektør bagi vil ikke hæve i top
Det er ikke pumpens skyld - Det er 100% sikkert korrektøren der sidder forkert. De kan finjusteres via tester, men så meget som du antyder kræver en mekanisk justering.
Justering af kørehøjde er beskrevet i dette emne; viewtopic.php?f=37&t=339
Tør man spørge hvem i Låsby der lavede den? (Evt. på privatbesked)
Justering af kørehøjde er beskrevet i dette emne; viewtopic.php?f=37&t=339
Tør man spørge hvem i Låsby der lavede den? (Evt. på privatbesked)
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Nichlas
- Kontakt:
Jeg har nu talt med min mekaniker, og han har snakket med en anden som også mener det er pumpen.
Den kører fint op og ned foran, og med lidt hjælp fra en donkraft kommer bagenden helt op, men den kan ikke komme i acceptabel kørehøjde i bagende...
Jeg nævner det med justering af højden med en tester /eller mekanisk justering, men jeg får ikke rigtig et svar jeg kan forstå...
Den kører fint op og ned foran, og med lidt hjælp fra en donkraft kommer bagenden helt op, men den kan ikke komme i acceptabel kørehøjde i bagende...
Jeg nævner det med justering af højden med en tester /eller mekanisk justering, men jeg får ikke rigtig et svar jeg kan forstå...
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
det er jo klart det ikke er pumpen når den ene ende kan komme både op og ned, lyt til Carsten og få indstillet den højdekorrektør, det er altså en ret så simpel øvelse som er beskrevet detaljeret i det forrige svar, som jo siger den skal justeres mekanisk i første omgang
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Nichlas
- Kontakt:
Det et også det jeg selv hælder til, men jeg har ikke prøvet det før og har ikke værktøjet til det...
Er der mon nogle herinde der har?
Er der mon nogle herinde der har?
-
Nichlas
- Kontakt:
Jeg kender en anden mekaniker der har erfaring med det gamle system.. Kan det gøres på samme måde på en c5 som på en xantia, og hvad er forskellen?
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Der er faktisk en tråd med vejledning her inde - se lige her: viewtopic.php?f=37&t=339 - som der også er linket til højere oppe i tråden her..
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Det er samme princip som på en Xantia - Eneste forskel er, at på en Xantia er korrektøren mekanisk, hvor i mod den er elektrisk på en C5.
Hvis alt glipper, så er liften tom i dag og i morgen.
Hvis alt glipper, så er liften tom i dag og i morgen.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Øhh.. Mindes at højde korrektøren KAN monteres "spejlvendt" ?? Hvilket ikke er så heldigt 
( Altså beslaget på torsionsstangen )
( Altså beslaget på torsionsstangen )
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Det kan faktisk godt være "pumpen", pumpen i anførelsestegn fordi at pumpe, ventiler, og styring er bygget sammen i samme enhed. Styringen får signaler fra elektriske højdemålere, og fra bilens hastighed, valgte højde mm. OG åbner for elektromagnetventilerne, som fysisk er monteret i samme aluminiumblok som pumpen. To ventiler til fronten og to ventiler til bagenden. Så det kan være en fejlende ventil i "pumpen", meen jeg ville nok regne det som den mindst sansynlige fejlmulighed, fejlen er som oftest dér hvor man har "pillet" sidst, med mindre, selvfølgelig, at fejlen er nøjagtigt den samme som før du skiftede højdeføler bag
At du kan få bilen til at stå højt bag ved hjælp af en donkraft understøtter Michaels tanke om "omvendt" funktion af højdeføleren, (givetvis mekanisk fejlmonteret linkarm).
Jeg kalder bevist "højdekorrektøren" for højdeføler af den grund, at der absolut ingen regulering foretages ude ved akslerne på en C5, al regulering finder sted i pumpeenheden ud fra signaler som højdefølerne giver. Også derfor at en C5 sænker sig ved højere hastigheder.
At du kan få bilen til at stå højt bag ved hjælp af en donkraft understøtter Michaels tanke om "omvendt" funktion af højdeføleren, (givetvis mekanisk fejlmonteret linkarm).
Jeg kalder bevist "højdekorrektøren" for højdeføler af den grund, at der absolut ingen regulering foretages ude ved akslerne på en C5, al regulering finder sted i pumpeenheden ud fra signaler som højdefølerne giver. Også derfor at en C5 sænker sig ved højere hastigheder.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Nichlas
- Kontakt:
Den falder langt ned i lav fart, og hæver sig lidt i højere fart... Modsat af hvad Orla skriver at den burde gøre..
- krutzou
- Geografisk sted: 4330 Hvalsø, Sjælland
- Kontakt:
Tillad mig at spamme denne tråd, men jeg har netop oplevet at min bagende er begyndt at synke i løbet af få timer.
LPG Morten har oplyst mig, at årsagen kan ligge to steder: Enten en lækkende affjedringscylinder,
som sender LDS væsken tilbage til reservoiret, eller en defekt ventil i hydraulikpumpen.
Sidstnævnte problem betyder en udskiftning af hydraulikpumpen hvilket vil efterlade den nationale betalingsbalance i en dårligere tilstand, for slet ikke at tale om min privatøkonomi, mens førstnævnte problem kan løses med en udskiftning af affjedringscylinderen, eller muligvis en reparation, som består i en udskiftning af O-ringene i affjedringscylinderen.
Jeg hælder dog til, i dette tilfælde, at få monteret to nye affjedringscylindre, bilens alder taget i betragtning.
LPG Morten har oplyst mig, at årsagen kan ligge to steder: Enten en lækkende affjedringscylinder,
som sender LDS væsken tilbage til reservoiret, eller en defekt ventil i hydraulikpumpen.
Sidstnævnte problem betyder en udskiftning af hydraulikpumpen hvilket vil efterlade den nationale betalingsbalance i en dårligere tilstand, for slet ikke at tale om min privatøkonomi, mens førstnævnte problem kan løses med en udskiftning af affjedringscylinderen, eller muligvis en reparation, som består i en udskiftning af O-ringene i affjedringscylinderen.
Jeg hælder dog til, i dette tilfælde, at få monteret to nye affjedringscylindre, bilens alder taget i betragtning.
Bil: Citroën C5 2,0 16V Aut. 2006
Stelnummer VF7RCRFJF76729767
- krutzou
- Geografisk sted: 4330 Hvalsø, Sjælland
- Kontakt:
Det kunne tyde på at Mikhan har ret i sin formodning om at højdeføleren er blevet monteret spejlvendt
Bil: Citroën C5 2,0 16V Aut. 2006
-
Nichlas
- Kontakt:
Ja, det tænker jeg også er tilfældet. Jeg håber lidt at det er det..
-
Jakoblin
- Kontakt:
Hvor endte denne henne?
Jeg har selv en 2010 c5 som virker helt forvirret ift hvilken højde den står i. Bagenden hænger langt nede, men kan også komme helt i top sammen med fronten. Hvis jeg sætter den i kørsels position ender den meget lavere. Jeg har ikke pillet ved noget bortset fra, at den var sat i høj mens jeg skiftede til vinterdæk forleden.. Tænker at genstarte BSI imorgen og se hvad det kan gøre. Men det er vel en sensor der gør den forvirret?
Mange tak for svar
Jeg har selv en 2010 c5 som virker helt forvirret ift hvilken højde den står i. Bagenden hænger langt nede, men kan også komme helt i top sammen med fronten. Hvis jeg sætter den i kørsels position ender den meget lavere. Jeg har ikke pillet ved noget bortset fra, at den var sat i høj mens jeg skiftede til vinterdæk forleden.. Tænker at genstarte BSI imorgen og se hvad det kan gøre. Men det er vel en sensor der gør den forvirret?
Mange tak for svar
-
cit-rotti
- Geografisk sted: Deutschland Würzburg
- Version: 9.222+ ältere
- Kontakt:
additional comment:
The hydraulic unit (BHI) consists of three parts:
a) the motor - this can be changed and repaired - it is the same in almost all models - it always breaks - mostly due to overflowing LDS.
b) the control unit - that depends on the model - it can be exchanged for the same model - without programming - otherwise offline programming is often possible - very rarely breaks.
c) the hydraulic part with 4 hydraulic slides - this can be opened and cleaned - there is "lowering, holding and lifting" regulated - that can sometimes be the culprit.
Citroen does not repair, they can only replace parts better whole assemblies.
There are films about the BHI repair on YouTube.
After the pump motor works and also "raise and lower" the error - as already written - is probably due to the height corrector.
Greetings Wolfgang
The hydraulic unit (BHI) consists of three parts:
a) the motor - this can be changed and repaired - it is the same in almost all models - it always breaks - mostly due to overflowing LDS.
b) the control unit - that depends on the model - it can be exchanged for the same model - without programming - otherwise offline programming is often possible - very rarely breaks.
c) the hydraulic part with 4 hydraulic slides - this can be opened and cleaned - there is "lowering, holding and lifting" regulated - that can sometimes be the culprit.
Citroen does not repair, they can only replace parts better whole assemblies.
There are films about the BHI repair on YouTube.
After the pump motor works and also "raise and lower" the error - as already written - is probably due to the height corrector.
Greetings Wolfgang
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Kunne tyde på højdefølere, kødben faldet af eller defekt.Jakoblin skrev: ↑tirs 7. dec 2021 22:32Hvor endte denne henne?
Mange tak for svar
Du kan prøve at sænke den helt, tage strømmen i nogle minutter, koble batteriet på igen, vente et minutstid, sætte tænding på, vente lidt, starte og lade den stå i tomgang i to min. uden at du rører gassen på noget tidspunkt. Dernæst kører du med hydraulikken på ny - et step ad gangen og lad den falde helt til ro/stabilisere sig mellem hvert trin, indtil den står i høj... så helt ned, og endelig i kørestilling... sådan ville jeg nok gribe den an i første omgang inden jeg ville begynde at adskille eller sætte tester på. Næste step er tilkobling af tester mhp. at se indstillingerne.