C5 med Hydra 3+ vil ikke gå på høj

Besvar
sven.nielsen1
Kontakt:

C5 med Hydra 3+ vil ikke gå på høj

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » søn 11. aug 2019 10:25

Hej, jeg har et mindre problem med min C5 og dennes hydraulik.

Den kan fint skifte nivau fra normal til lav og til mellem stilling men ikke i high. Pumpen kører ca 1 minut og så stopper den. og prøver igen efter 30 sek. men den kommer kun 1cm over mellem stilling om bag. Når man så vælger at afbryde og trykker pil ned igen falder den ca 1 cm og stiller sig på mellem indstilling.

Den mister heller ikke tryk på Hydraulikken den står fint også efter flere dag. det vil sige den falder ikke ned på bagenden heller ikke efter 3 dag hvor den bare har stået stille.

Jeg har prøvet med gymnastik det hjalp ikke, og LDS er der nok i beholderen ifølge lexia.
Jeg tænker på to muligheder:
1. Højdesensor er slidt da knoglen er godt rusten.
2. Eller så er det en ventil i den bagerste hydra blok der hænger. Men så ikke ligevel for så vil den jo heller ikke kunne holde trykket eller gå fra lav til mellem position uden problmer.

Det drejer sig om en CITROËN C5 III Break (RW_) 2.0 HDi 140 med hydra3+ årgang 2011

Håber nogen har en god idee :) På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Sven

Om mig, jeg er ikke helt nyt indenfor Citroen verden;) Har været registeret her før eller er det stadig dog har jeg ikke adgang til min gamle email adresse så derfor var jeg nød til registere mig på ny :( .
CITROËN C5 III Break (RW_) 2.0 HDi 140

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: C5 med Hydra 3+ vil ikke gå på høj

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 11. aug 2019 10:35

Er du sikker på der er nok LDS på den? Der er mig bekendt ingen føler i tanken på nogen C5'ere.

Viser den på displayet, at den forsøger at køre i høj stilling?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

sven.nielsen1
Kontakt:

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » søn 11. aug 2019 10:52

Hej Carsten, der er nok LDS den var faktisk overfyldt. For når den blev sænket på lav løbe det ud ad beholderen. Jeg ha så fjernet 200ml så den ikke løber over længer. Så jeg går da ud fra der er nok.

Den vider fint i display at den går i lav, normal og mellem. Den kvoter også med at den er kommet på position. Men når man trykker på høj altså værkstedsstilling viser den at den er sat til det. Pumpen begynder at køre og slukker efter 1 min. Og genstartet proceduren efter 30 sekunder. Men den kommer aldrig med en kvittering at den har nået på Høj indstilling.

Tænker på om systemet skal udluftes måske

sven.nielsen1
Kontakt:

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » man 12. aug 2019 18:20

Lidt mere info. I følge Lexia er referencehøjde 164 bag men den kommer kun op på 160. Det er nok derfor hydraulik pumpen bliver ved med at køre.

Hvis jeg skulle gætte så vil jeg sige højde sensor bag som skal skiftes til nyt. For motionering og smøring med wd40 har ikke afhjulpet problemet.

Ligger jeg helt vedsiden af ?

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Kontakt:

Ulæst indlæg af Carsten S » man 12. aug 2019 21:42

Som udgangspunkt skriver bilen noget med "serious suspension fault" i displayet, hvis en af følerne går til..

Er lidt blank på den her.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.

sven.nielsen1
Kontakt:

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » ons 14. aug 2019 18:33

så er det sku ikken nemt. Er det muligt at udlufte undervogn? Måske var det en muighed at den har trukket forkert luft elle vacum da den var til service sidst hvis de ikke var ops på at køre den på service stilling inden den kom på liften og hænge. Det er blot en teori?

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Kontakt:

Ulæst indlæg af Carsten S » ons 14. aug 2019 18:39

Affjedringen er selv-udluftende. Bilen har enkeltvirkende hydraulikcylindere. Som i, du kan ikke "tvinge" den ned. Det er tyngdekraften der arbejder for dig der.
Så når den har været i lav, burde der ikke kunne være luft i den. Og var der lidt luft over stempeltoppen, så vil 170 bar olie komprimere det, og hæve bilen alligevel. Det er lidt det samme som luft i bremsekredsen.

Jeg tror mere på et justerings-problem på følerne, eller følerne selv. Selv om de ofte melder fejl selv.
Hvis du piller kødbenet af føleren, og påvirker den, kan du så tvinge den til maks højde?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.

Brugeravatar
SJN
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SJN » tors 22. aug 2019 22:28

Jeg vil væde med at bilen står alt for højt i normal.....og kan rent fysisk ikke komme højere op. Har du et billede af bilein i normal stilling ?

sven.nielsen1
Kontakt:

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » tors 29. aug 2019 08:31

Hej, haft ikke set du har svaret men her får du lige et billede af bilen når den står i normal stilling.

Hilsen Sven
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 29. aug 2019 12:27

når du sætter den i høj, har du så prøvet at trykke bagenden ned (hoppe på feks. trækket) er den den helt uden affjedring er den i høj, at den så står lidt højt i normal gør ikke noget i forhold til komfort, men den ville køre bedre hvis du på en brolift justerede den lidt ned især bagi på højderegulatoren, i bag en 3-5 cm og nok 2-3 cm foran (den står jo "næsten " som du kørte nedad bakke hele tiden
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

sven.nielsen1
Kontakt:

Ulæst indlæg af sven.nielsen1 » tors 29. aug 2019 17:04

Tak for svar.

Den er hård når den er kørt helt op men pumpen stopper ikke med at køre.... den går efter 60 sek ud og starter igen efter 30 sekunder. Nok fordi den ikke får signal om at den er på høj en af de to føler... I lexia kunne jeg se at den er 2 mm fra den max indstilling foran som er forindstillet. Måske det er derfor den bliver ved med køre hydraulikpumpen selvom den er på max højde allerede.

Kan jeg selv rette den ned de der 3 bag og 2 foran hvis jeg har en 4 søjlet til rådighed eller er det bedst at få den indmålt ved citroen? Men så er spørgsmål jo om det hjælper med at den ikke stopper med at køre i hydraulik når den skal helt op.

Brugeravatar
LinkeCitroen
Kontakt:

Ulæst indlæg af LinkeCitroen » lør 31. aug 2019 16:34

Hvis du har en fordør eller en bagklap åben, medens du går i høj (service) kan pumpen godt køre en gang imellem. Når jeg arbejder på bilen i høj service sikrer jeg mig at døren er åben så bilen ikke synker, mener at have fået oplyst at det skal man.

Linke
Linke

Citroen C5 III Comfort STW. 2,0 HDI automatic 2008

Besvar