Bell Add Servicerens 2D til diesel indsugning
- SJN
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Bell Add Servicerens 2D til diesel indsugning
Nu bliver hele indsugningen i topstykket jo fyldt om med sod fra EGR ventilen over tid. Ville det så ikke være lækkert at få det renset lidt ? Det kommer helt sikkert ikke til at ligne en ny motor, men det må fjerne lidt tænker jeg
Tænkte på at prøve en servicerens 2D på min 2.0 HDI 140 heste som har kørt 170.000 og se om det gør noget godt.
Er der nogen der har prøvet det med gode/dårlige/ingen resultater ?
Tænkte på at prøve en servicerens 2D på min 2.0 HDI 140 heste som har kørt 170.000 og se om det gør noget godt.
Er der nogen der har prøvet det med gode/dårlige/ingen resultater ?
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Bell Add Servicerens 2D til diesel indsugning
Den mest effektive metode vil jeg mene, er adskillelse og mekanisk rensning.
Personligt er jeg ikke tilhænger af og sprøjte midler direkte ind i insugningen.
Er der noget galt med bilen, dårlig trækkraft, alarmer der dukker op eller måske dårlig motorgang?
Jeg har derimod rigtig gode erfaringer med additiv tilsat dieslen, det kan jeg anbefale.
Personligt er jeg ikke tilhænger af og sprøjte midler direkte ind i insugningen.
Er der noget galt med bilen, dårlig trækkraft, alarmer der dukker op eller måske dårlig motorgang?
Jeg har derimod rigtig gode erfaringer med additiv tilsat dieslen, det kan jeg anbefale.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
- SJN
- Kontakt:
Ja klart det er bedst mekanisk at fjerne det, men det er godt nok besværligt med alt det der skal afmonteres bare for at komme derned.
Nej, den kører fint som den er, men det er jo præventiv vedligeholdelse, så man ikke bare kører til den ikke kan mere :-)
Nej, den kører fint som den er, men det er jo præventiv vedligeholdelse, så man ikke bare kører til den ikke kan mere :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- JensNo
- Kontakt:
Nu er 2,0 HDI slet ikke så sårbar som 1,6 HDI og med 170.000 km er den jo først lige kørt til
Har du ikke markant olieforbrug eller brændstofforbrug og bilen kører som den skal, ville jeg begynde med additiv tilsætning i dieslen, korte olieskift intervallet ned til gerne 10.000 km. og undgå kortere ture under 15-20 km. og vær varsom på speederen de første 10 km.
Montér også gerne en motorvarmer eller oliefyr.
Har du ikke markant olieforbrug eller brændstofforbrug og bilen kører som den skal, ville jeg begynde med additiv tilsætning i dieslen, korte olieskift intervallet ned til gerne 10.000 km. og undgå kortere ture under 15-20 km. og vær varsom på speederen de første 10 km.
Montér også gerne en motorvarmer eller oliefyr.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
- Victor Lewis-Smith
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
jeg kan i den grad tilslutte mig tisætning af belladd diesel (ikke city i en 1,6 hdi) bare en streg på flasken hver 2-3 fuldtankning gør godt, og husk lad være med slattankning (hver gang der tankes udløses der en portion tilsætning fra posen med eolys, så den lever længere hvis man kører ned til minimum og fylder helt op hver gang, min hyar endnu ikke spurgt efter opfyldning, og så selvfølgelig et årligt olieskift med den korrekte 5w30 olie og nyt filter.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- SJN
- Kontakt:
Ja, jeg skifter altid olie ved 10.000 eller et år. TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 5
Jeg kører også altid tanken ned i det røde ca ved 1000-1100km og bruger altid Shell V-power diesel.
Hvad er det for et aditiv fra bell add i mener ? City til at forbedrer forbrændingen af sod i partikkelfilteret, eller dyserens ?
Jeg bruger faktisk også en streg City hver anden tank, da jeg tænkte det var nok godt for partikkelfilteret.
Min anden benzin bil gik i stykker på et tidspunkt, og jeg brugte C5`eren til alt, og det var vinter....meget korte ture.......det dur den bestemt ikke til. Når den regenerer partikkelfilteret i byen, og det måske bliver afbrudt og hvad ved jeg, det gjorde at det ekstra diesel den pumper ind løb ned langs stemplerne, og begynde at fylde det i bundkaret/olien, så man kunne se en niveu stigning på olie pinden. Skiftede selvfølgelig olien med det samme, og nu kører den kun lange ture, og ingen probelmer overhovedet.
Jeg kører også altid tanken ned i det røde ca ved 1000-1100km og bruger altid Shell V-power diesel.
Hvad er det for et aditiv fra bell add i mener ? City til at forbedrer forbrændingen af sod i partikkelfilteret, eller dyserens ?
Jeg bruger faktisk også en streg City hver anden tank, da jeg tænkte det var nok godt for partikkelfilteret.
Min anden benzin bil gik i stykker på et tidspunkt, og jeg brugte C5`eren til alt, og det var vinter....meget korte ture.......det dur den bestemt ikke til. Når den regenerer partikkelfilteret i byen, og det måske bliver afbrudt og hvad ved jeg, det gjorde at det ekstra diesel den pumper ind løb ned langs stemplerne, og begynde at fylde det i bundkaret/olien, så man kunne se en niveu stigning på olie pinden. Skiftede selvfølgelig olien med det samme, og nu kører den kun lange ture, og ingen probelmer overhovedet.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
det var hos citroen og en vejledning fra belladd der sagde at City var no go for 1,6HDI, der skulle bruges (https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bell-A ... gLLjvD_BwE)
til motorrens anbefales https://www.youtube.com/watch?v=QwA3-cPHp54
til motorrens anbefales https://www.youtube.com/watch?v=QwA3-cPHp54
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- JensNo
- Kontakt:
Jeg bruger Lindemann Diesel Boost fra Thansen og har brugt det siden vi fik bilen i 2016, resultatet er egentlig gået fra skrot til slot, specielt på dyse 2 og 4
Mekanikeren siger Max afvigelse må være -0,40 til +0,40 og så tæt på nul.

Mekanikeren siger Max afvigelse må være -0,40 til +0,40 og så tæt på nul.

- Victor Lewis-Smith
- Victor Lewis-Smith
- SJN
- Kontakt:
Så fik den en gang Bell Add Service rens 2D.
Jeg synes nu at turboen sparker lidt hårdere nu.....men det kan jo være noget man bilder sig selv ind :-)
Må se over det næste stykke tid om jeg kan mærke forskel.
Jeg synes nu at turboen sparker lidt hårdere nu.....men det kan jo være noget man bilder sig selv ind :-)
Må se over det næste stykke tid om jeg kan mærke forskel.
-
baksi1
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
det er den du hæler tanken, bruger jeg også
har fået lavet en motor rens , hos min aut værksted , synes altså det hjælper , og hver anden service , for jeg olie rens inden nyt olie ,
om det hjælper, håber jeg da , om ikke andet forbyg
har fået lavet en motor rens , hos min aut værksted , synes altså det hjælper , og hver anden service , for jeg olie rens inden nyt olie ,
om det hjælper, håber jeg da , om ikke andet forbyg
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
2D er en spray der sprayes ind lige efter luftmassemåleren mens man giver motor lidt omdrejninger.
Den skulle have rensende effekt på EGR, turbo osv
Den skulle have rensende effekt på EGR, turbo osv
- SJN
- Kontakt:
Ja, der er en meget god video her: https://youtu.be/QwA3-cPHp54
Havde regnet med at luftmængdemåleren ville melde fejl og give mig en motorlampe ,men det kom der ikke.
Havde regnet med at luftmængdemåleren ville melde fejl og give mig en motorlampe ,men det kom der ikke.
- SJN
- Kontakt:
Så fik jeg kørt en tank diesel igennem den. 16,7 km/ literen gik den denne gang.
Den kører normalt 15 - 15,7 km/l så noget godt må det have gjort. Jeg synes bestemt at turboen rykker lidt mere.
Må se hvad den siger ved næste tankning :-)
Den kører normalt 15 - 15,7 km/l så noget godt må det have gjort. Jeg synes bestemt at turboen rykker lidt mere.
Må se hvad den siger ved næste tankning :-)
-
baksi1
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
jeg bruger belladd 2 den du fylder i tanken, har selv en 2,0 140 hdi med 172000kmSJN skrev: ↑lør 9. maj 2020 17:52Ja, jeg skifter altid olie ved 10.000 eller et år. TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 5
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km