OEM naviagtion i C5 X7

Besvar
CVR
Kontakt:

OEM naviagtion i C5 X7

Ulæst indlæg af CVR » man 19. okt 2020 19:53

Er der nogen herinde med erfaring i hva der virker af OEM erstatnings navigations systemer til Citroen C5 X7?

Har en af slagsen. Men desværre er den født med den lille radio uden bluetooth modul.
Så overvejer en opgradering med stort display osv.

Men kigger man på de modeller der leveres med panel rundt om skærm. Ligner de ikke de modeller vi kører med her. :think:

Eksempelvis denne.

https://www.aliexpress.com/item/3288638 ... hweb201603_

Den er lavet til et plast indlæg der fylder hele passager siden. Tror det er fordi den model ikke har airbag.

Ved der er 4 forskellige originale paneler til naviskærm. Bl.a til forskellig skærmstørrelse.

Nogen der har gode erfaringer med et specifikt mærke/firma?

Er ude efter en løsning der ligner den originale naviløsning, og integrerer sømløst.

Selve eldelen har jeg styr på. Skal bruge en løsning hvor al hardware incl nyt panel er med, hvis muligt.

Kan se tidligere indlæg vdr opgradering fra gl til ny citroen type. Men ikke umiddelbart noget vdr OEM versioner.

Håber nogen har erfaring med dette.

Mvh CVR

allanberg
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: OEM naviagtion i C5 X7

Ulæst indlæg af allanberg » ons 21. okt 2020 09:46

Min C5 x7 2011'er, har en Kina-GPS-system, med WINCE OS..Det er vist sådan en her.. https://www.amazon.co.uk/Likecar-C5-200 ... B01I59FPSO

Det virker udemærket, dog kan jeg ikke tage telefonen/lægge på, via knapperne på rattet, det skal gøres på touchpanelet. Ved ikke med ANDROID systemerne, om det virker der.? Kan prøve tage nogle billeder, når bilen kommer fra pladesmed.

//Allan Berg
Madame NOIR II : Citroën C5 2.0 163HK 2011, CM34591

SOLGT: Citroën C5 2.0 16V 07/2005 , AY80681

DØD: Madame GRIS: Citroën C5 Tourer 2.0 HDI,12/09.. 217.000KM, Regnr: BB70003

Elektriker/Maskingast
Inspektionsfartøjet Lauge Koch P572.

CVR
Kontakt:

Ulæst indlæg af CVR » ons 21. okt 2020 13:24

Tak, det er lige præcis den rigtige fascia.

Har du sat BSI osv op til at den har telefon?.

Det skal normalt gøres med LEXIA for at eks modulet til rattet ved der er tlf i den.
De andre funktioner virker ens for alle radioer.

Tak for info, Mvh CVR

allanberg
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Ulæst indlæg af allanberg » ons 21. okt 2020 15:33

Det ved jeg faktisk ikke om BSI er telefon-programeret ?!?.Så jeg må have en med LEXIA til at kigge på det..
Madame NOIR II : Citroën C5 2.0 163HK 2011, CM34591

SOLGT: Citroën C5 2.0 16V 07/2005 , AY80681

DØD: Madame GRIS: Citroën C5 Tourer 2.0 HDI,12/09.. 217.000KM, Regnr: BB70003

Elektriker/Maskingast
Inspektionsfartøjet Lauge Koch P572.

CVR
Kontakt:

Ulæst indlæg af CVR » ons 21. okt 2020 16:53

Jeg eksperimenterede med min lexia og C5 årg 2009. Den har en RD4 radio til separat Bluetooth modul. Det mangler.
Men under punktet reservedele i Lexia menu'en kan man ind eller afinstallere en "Bærbar enhed". Det er åbenbart bluetooth og tlf modulet.
Hvis man installerer uden at ha boksen fysisk.
Så viser centerdisplay bluetooth menuen men man kan ikke aktivere noget, da boksen jo ikke er der.
Desuden melder BSI fejl på modulet, ingen kommunikation.

Tænker det er en vej at gå.

Mvh CVR

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 22. okt 2020 11:02

denne løser det hele i et hug, og der er ingen problemer mht. airbag og der skal ikke bruges nogen lexia det er plug and play, det ene ste ekstra kunne være dab+ og bakkamera

https://www.aliexpress.com/item/3286945 ... hweb201603_
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 22. okt 2020 12:59

posh skrev: ↑
tors 22. okt 2020 11:02
denne løser det hele i et hug, og der er ingen problemer mht. airbag og der skal ikke bruges nogen lexia det er plug and play, det ene ste ekstra kunne være dab+ og bakkamera
du kan derudover bruge radioen sammen med din telefon så du har wifi hvor den benytter dit abbonnements data til feks. streaming på youtube film og spotyfy, det er ret smart at kunne lave favoiritliser men ens yndlingsmusik hjemme ved computeren og så afspille musikken i bilen efter lyst og behov, hvis musikken i ´radioen ikke lige passer en, også at sådan noget som GPS er uafhængig af telefonen er ret smart det overflødiggør carplay da detr hele jo er i radioen der jo ret beset er en avanceret androis telefon (jeg vil bare ikke ofre et abbonnemet (sim kort) til bilen da min telefron helt automatisk kobler sig til bilen når tændingen tilsluttes så skærmen og radioen starter hvor den blev slukket, den virker se3lvfølgelig også med ratbetjeningen og den viser også hvilken temperatur der er i omgivleserne og hvad klokke er, og så giver den besked hvis man kommer til at overtræde lokale hastighedsbegrænsninger foruden skærmen viser dden eksakte hastighed der køres med ( typisk viser speedomeret feks. 80 km/t, men man køtrer reelt kun 74 km/t) jeg har passeret mange fotofælder på feks motorvej med en speedometervisnig på 140 km/t da den reelle fart kun er 132 km/t og det bliver man ikke blitzet for)

https://www.aliexpress.com/item/3286945 ... hweb201603_
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

CVR
Kontakt:

Ulæst indlæg af CVR » tors 22. okt 2020 13:23

Hej Posh

Den radio du linker til, er med et stort facia panel med 2 pyntelister. Den tynde, og en træagtig en. Ved du om de også kan levere med den type man typisk finder herhjemme?. Den der kun er til en tynd pynte/dækliste?

Der er 4 forskellige reservedelsnumre på det fascia panel der er til den store skærm!

Mvh CVR

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 22. okt 2020 14:41

jeg ved ikke helt hvad du mener, som jeg ser billederne ligner skærmen til forveksling min, og som jeg læser det er der en absolut væsentlig god ting at den har android 10 system, det er altså bare godt
nu er min jo en C4-B7 og der er der ingen problemewr med at skifte panelet (man skal dog nok være lidt fix på fingrene når man flytter div. knapper over fra original panelet, men der ment nok) otg du kan jo se hvordan det ser ud monteret på siden
den jeg har monteret er lækker med 10,1" skærm og anderoid 10 og DAB+ og bakkamera mede trådløs overførsel
som denne bare med android 10 styresystemet https://www.aliexpress.com/item/4000333 ... 4c4dJ8CQzi
det var kun indtil den blev monteret jeg var lidt valen med udseeendet (læs ændringen af instrumentbordet) det er rigtig fint ud i virkeligheden.
men læs hele siden igennem ogt send dem evt en mail med spørgsmål til både udseende og montage inden du klikker køb

CVR
Kontakt:

Ulæst indlæg af CVR » tors 22. okt 2020 15:48

OK. Prøver lige med en mere grundig/visuel forklaring:-)

Det er til en C5 årg 2009.

Panelet rundt om skærmen ser således ud.

https://www.ilcats.ru/citroen/?function ... anguage=en

Det er modellen med lille display nr 3. jeg har. Til et navigationsanlæg skal bruges den med stort display. Den er der så 4 forskellige modeller af.

Kan umiddelbart kun finde nogle der ligner denne.
https://www.aliexpress.com/item/3286945 ... hweb201603

Men panelet passer ikke til min, da det er for stort.

Denne passer, men kan ikke længere fåes iflg hjemmesiden.
https://www.amazon.co.uk/Likecar-C5-200 ... B01I59FPSO

Skærmene er anderledes i montering, i forhold til de originale skærme. De har ikke monteringsplade bagpå.
Derfor leverer fabrikanten sit eget panel med.

Ellers må jeg prøve at kontakte forhandleren med nogle billeder. Nogen der har erfaring med det?

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 22. okt 2020 15:59

Som jeg ser det er den eneste forskel at der er et større display i den ene du skal bruge, det begrænser jo kun størrelse på skærmen resten er jo ens
Det er jo svært at vurdere den eksakte størrelse ud fra billederne
Men skriv da til sælger og få garanti for det passer på din C5

Besvar