Skift af gaskugle foran
-
chitech
- Kontakt:
Skift af gaskugle foran
Hej
Jeg har en Citroen C5 II årgang 2007 som jeg ønsker at skifte gaskugle på. Jeg tænker på følgende fremgangsmåde og vil derfor hører om der er noget jeg har overset
Ændre foran parvis:
- Sæt bil på højeste niveau
- Skrue gaskuglen af mak 1/4 runde. Brug en kæderørtang eller papegøjetang
- Sæt bilen på laveste niveau
- Brug diagbox for de-pressure
- Fjen begge gaskugler
- Sæt ny gummi ring på (dryp den i LDS olie)
- Skrue den nye gaskugle på. Er det kun med håndkraft ligesom med et oliefilter?
- Fyld ekstra LDS i hvis der mangler
- Skifte mellem højeste og laveste niveau 2-3 gange.
Jeg har en Citroen C5 II årgang 2007 som jeg ønsker at skifte gaskugle på. Jeg tænker på følgende fremgangsmåde og vil derfor hører om der er noget jeg har overset
Ændre foran parvis:
- Sæt bil på højeste niveau
- Skrue gaskuglen af mak 1/4 runde. Brug en kæderørtang eller papegøjetang
- Sæt bilen på laveste niveau
- Brug diagbox for de-pressure
- Fjen begge gaskugler
- Sæt ny gummi ring på (dryp den i LDS olie)
- Skrue den nye gaskugle på. Er det kun med håndkraft ligesom med et oliefilter?
- Skifte mellem højeste og laveste niveau 2-3 gange.
-
cit-rotti
- Geografisk sted: Deutschland Würzburg
- Diagbox: Ja
- Version: 9.222+ ältere
- Kontakt:
Re: Skift af gaskugle foran
At the front, the spring balls are very rarely so tight that a small jerk in the maximum position is necessary - if it should become necessary, then really only a small jerk - a 1/4 turn is too much.
The spring balls may only be unscrewed when the depressurisation process via LEXIA (this is included in the DB) - takes about 3 minutes - has been completed and the instructions of the diagnostic device have been followed.
This includes, in particular, disconnecting the battery so that the HP pump cannot start - otherwise there will be a real mess.
The LDS tank must be open. If there was too much LDS in the system, the tank will overflow when the pressure is released and the pump motor will not like it. Have a suction syringe ready. In the lowest position, only a little LDS should be visible.
Greetings Wolfgang
The spring balls may only be unscrewed when the depressurisation process via LEXIA (this is included in the DB) - takes about 3 minutes - has been completed and the instructions of the diagnostic device have been followed.
This includes, in particular, disconnecting the battery so that the HP pump cannot start - otherwise there will be a real mess.
The LDS tank must be open. If there was too much LDS in the system, the tank will overflow when the pressure is released and the pump motor will not like it. Have a suction syringe ready. In the lowest position, only a little LDS should be visible.
Greetings Wolfgang
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Der er ingen grund til at sætte bilen i høj for at løsne de forreste kugler, konsollen kan sagtens holde. Det er derimod de bagerste der skal løsnes med tryk på, ellers drejer cylinderen med rundt, og røret vrides om til en sommerhat 
Husk at sætte pakningen i recessen på konsollen, når du skruer kuglen på. Sidder pakningen på kuglen klemmer du den i stykker.
Husk at sætte pakningen i recessen på konsollen, når du skruer kuglen på. Sidder pakningen på kuglen klemmer du den i stykker.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
chitech
- Kontakt:
Tak for rådene.
Hvor meget kraft skal jeg bruge for at skrue dem på igen. Håndkraft eller med kæderørtang til sidst
Hvor meget kraft skal jeg bruge for at skrue dem på igen. Håndkraft eller med kæderørtang til sidst
-
cit-rotti
- Geografisk sted: Deutschland Würzburg
- Version: 9.222+ ältere
- Kontakt:
It depends on the strength of your hands.
Actually, it is enough to tighten the spring balls by hand.
If you do not have enough strength, you can give it a "little jerk" with a tool after screwing it on by hand.
Greetings Wolfgang
Actually, it is enough to tighten the spring balls by hand.
If you do not have enough strength, you can give it a "little jerk" with a tool after screwing it on by hand.
Greetings Wolfgang
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Enig med ovenstående - De kan skrues til med håndkraft. Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet en rasle løs.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.