Citroen c 5

Besvar
Guzzi1000
Kontakt:

Citroen c 5

Ulæst indlæg af Guzzi1000 » man 14. apr 2025 12:13

hej
jeg vil lige spørge om der nogen som har haft samme problem .
jeg har en Citroen c5 1.6 Di 110 Turbo fra 2012.

Den sætter ud i motoren ved 1500 modregner, jeg har prøvet alt ,den køre normalt i tomgang , op til 1500 omd. og fra 1700 og opefter køre den normalt , og når jeg køre op i fart fra start med god gas køre den uden problem, inden fejl med tester ,
jeg har prøvet --

1) skifte dyse hjalp ikke
2) jeg har tryk prøvet dyssen er tæt .
jeg har en mis tanke om at boksen sætter en fejl til dyssen lige ved dette modregner,
Har en tester som jeg kan aflæse alle værdierne ser ud som er ok.
Har købt en brugt motorlednings net som jeg vil skifte med.
og evt få boksen til Holland til firmaet. Carmo Electronics de har jeg brugt før til en motorcykel . de kan godt afprøve den har de sagt til mig.

Guzzi1000
Kontakt:

Re: Citroen c 5

Ulæst indlæg af Guzzi1000 » man 14. apr 2025 12:38

tillæg til min indlæg , Citroen C5
Skal man have tester på når man sætte en ny brugt komplet dyse i motoren , kan se på autodoc at de står noget om skal sætte tester på når man skifte nyse , er de nogen som ved dette

John59
Diagbox: Ja
Kontakt:

Ulæst indlæg af John59 » man 14. apr 2025 16:34

Ja, med mindre at den har præcis det samme kodenr som den der skiftes.

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tirs 15. apr 2025 22:21

Et råd som du kan vælge at følge eller lade være (sådan er det jo med velmente råd): Lad være med at udskifte dele på formodning. Et ledningsnet burde du kunne udmåle.

Det virker lidt til at du skyder i blinde - det kan godt blive en ret dyr omgang!!!

Hvorfor har du mistanke om at ledningsnettet er defekt - er det blot et skud fra hoften?

Lad være med at sende din motorstyringsboks nogen steder hen - brug i stedet nogle penge på at få fejlsøgt på bilen - og derefter kan du spendere penge på den reelle fejlårsag.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Ulæst indlæg af Lars4733 » ons 16. apr 2025 07:03

Hvis ikke bilen lægger fejl der kan udlæses med tester, hvordan er du så kommet frem til at det er en dyse der fejler?

Som SRO skriver - udskifning af dele ud fra "formodninger" kan hurtigt blive dyrt..

Fejlen kan jo ligge rigtig mange steder - det korrekte er at med tester få udlæst live data og den vej forhåbentlig komme tættere på hvor fejlen ligger.

Jeg havde en Peugeot 407 med 1.6 HDi motoren (9HZ) og den kunne også i punkter "miste pusten" - det var bla vaccumslangerne der var ganske let utætte.
Men den har vel også elektronisk gaspedal, den kan også være slidt og have et eller flere punkter hvor den fejler ganske lidt - det kan være nok.
Det kan måske også være i din turbo - den har formodentlig variabelt turbotryk og hvis den er bare lidt sodet til kan denne bevægelighed være begrænset i visse områder.
Hvornår er dieselfilteret sidst skiftet - hvis det er ved at stoppe til kan det vel også give udfordringer? Lige som returløbs slangerne fra dyserne kan give forskellige udfordringer hvis disse har utætheder..

Der er mange steder at starte med at tjekke.. så på med Diagbox testeren og så arbejde sig der ud af..

Besvar