Sprinkler udfordring X7'er

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Sprinkler udfordring X7'er

Ulæst indlæg af SRO » fre 11. jul 2025 09:24

Ja, det kan jeg godt se er en udfordring og jeg forstår til fulde din argumentation.
Jeg anerkender til fulde dit synspunkt omkring butikkerne i DK og deler det faktisk også, men jeg vælger de danske butikker fra, helt bevidst, og i vid udstrækning - desværre!!!

Bremsedele er typisk cirka halv pris i Tyskland, hvor vi naturligvis taler om 1:1 varer.
En Valeo tændspole jeg for nylig indkøbte, ligeledes i Tyskland, kostede ca. kr. 600, mens jeg skulle give kr. 1600-1800 for præcis den samme, blot indkøbt i DK.
Hverken moms, fragt eller andet kan retfærdiggøre så stor en forskel.
Det virker som grådighed, idet DK er et højprisområde, ikke kun for autodele, og der må de så tjene deres penge på andre end mig 😀
Jeg vil hellere kade pengene stå på min konto, forkæle min hustru, mine børn eller børnebørn end at sende dem til ejeren af f eks. THansen, der i forvejen er god for mange milliarder (og det er ham velundt).

Helt principielt vil jeg også helst støtte danske arbejdspladser, men jeg vil ikke være til grin.

Jeg tjekker altid prisen på reservedele i DK og f.eks. er olie billigere i DK end DE. Er prisforskellen minimal handler jeg gerne i DK, men valget bliver truffet ud fra hvad der tjener mig bedst.

Jeg handler også hos Becker og gør det gerne, de er trods alt nogenlunde rimelige med priserne, men til gengæld er der alt for mange fejl i deres katalog og så spilder de min tid.
Refako er ALT for dyre, det er jo helt latterligt, så der har jeg ikke handlet i årevis og gider ikke en gang at kigge mere.

Jeg synes ikke at returnering er mere besværlig hos Autodoc end tilsvarende danske internet butikker, dog lidt mere langsommelig.

Hvis du er i tvivl om en del, tilkøber du Autodocs "Tryg køb", så har du betalt returfragten og skal blot meddele dem, at du vil gøre brug af muligheden, op til 200 dage efter købet, men du kan også skrive til dem forinden et køb om en given del, så slår de det op for dig i org. dok.
Jeg køber dog aldrig ombyttervarer hos Autodoc, så hellere renovere selv (f.eks. bremsecalipere) eller give lidt ekstra i DK (f.eks. en tandstang). På det punkt ser jeg et stort forbedringspotentiale hos dem.

Jeg tjekker normalt alle dele før køb og fravælger altid "Tryg køb" med mindre det er større dele, der er dyrere at returnere.

Autodoc er ret tysk, men når man lige har lært systemet at kende, plejer det at gå nemt. Jeg rasende over dem i starten især alle deres forslag om reservedele, der ofte viste sig at være forkerte, men har du OE-nummeret, får du altid korrekte dele - og sitet er blevet bedre over tid.

Bestiller du 10 clips (f.eks. til en dørbeklædning) får du dem i én pose fra fabrikanten, når du handler i DK. Køber du det samme hos Autodoc er de ompakket i 10 små lynlåsposer (og min. bestilling er 10 stk ). Der er ren idioti og ikke med megen omtanke for miljø, men det understreger vel blot at avancen i DK er ekstrem, hvis der er økonomi i den slags.

Jeg er på ingen måde nervøs for at de småindkøb jeg foretager, vil få konsekvenser for arbejdspladser i Danmark, men så længe man tager 2-3 gange prisen for reservedele i forhold til Tyskland, napper jeg gerne "gevinsten" og glæder mig over, at jeg kan købe aktier for besparelsen, berige børneopsparingen hos mine børnebørn, foretage andre indkøb i DK osv.

Andre må gøre præcis som de ønsker og hvis det indbefatter at sende en tårnhøj avance til danske rigmænd, så gerne for mig.

cit-rotti
Geografisk sted: Deutschland Würzburg
Diagbox: Ja
Version: 9.222+ ältere
Kontakt:

Ulæst indlæg af cit-rotti » fre 11. jul 2025 11:52

VORDERE WASCHANLAGE

01
SCHEIBENWASCHPUMPE 6434 92

jorni
Geografisk sted: Grenaa
Kontakt:

Ulæst indlæg af jorni » fre 11. jul 2025 12:34

SRO skrev:
fre 11. jul 2025 09:24
Refako er ALT for dyre, det er jo helt latterligt, så der har jeg ikke handlet i årevis og gider ikke en gang at kigge mere.
Det er jo ikke grundet at de er gode til tjene penge.

"Det kniber fortsat med at tjene penge for den fynske autogrossist Refako, der for femte år i træk kan fremvise et årsregnskabet for 2023 med lutter røde tal på bundlinjen.

Årets resultat viser således et minus på 1,3 mio. kroner. Over de seneste fem år har virksomheden haft underskud på samlet næsten ni mio. kr."
https://www.motormagasinet.dk/article/v ... nunderskud
jorni = Jørgen Nielsen
Citroen C5, X7 2.2 HDi DPF Aut. 2013
Motorkode: 4H02
AX 37 523
Stelnummer VF7RW4HLACL533395
Tidligere: Citroen C5 II 2.0 16V Aut. 2006 - Citroen Xantia 2.0i 1999 - Citroen BX 19 TRS 1988

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 11. jul 2025 12:37

Uanset holdning til danske/udenlandske reservedelspushere - T Hansen tager 129 kr for den pumpe jeg meget vel skal bruge - det giver jeg gerne :handgestures-thumbupright:

Refako tager i øvrigt 119,- kroner for den :whistle:

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » fre 11. jul 2025 20:07

Redako: Hvis de satte priserne ned kom der måske flere kunder i butikken - eller enkelte medarbejdergrupper er for dyre i drift.
Jeg kender ikke til driften af deres virksomhed, men hvis THansen stormer frem og udvider butikken inden for reservedele, så må de jo gøre noget anderledes end Refako.

Pumpe: Ja, det var jo ingen herregård for en pumpe og jan næppe gøres bedre.
Jeg har selv handlet hos THansen to gange i denne uge og tre gange i sidste uge. Når jeg har mulighed for at planlægge og der kommer lidt volumen på, plejer ordren oftest at lande i udlandet, desværre.
Jeg købte bl a. et Bosch oliefilter til kr. 149 - præcis det samme Bosch oliefilter koster kr. 70,72 i Tyskland.

Jeg ser det som et strukturelt problem for vores samfund, at vi handler over grænsen, selv om vi er i EU :lol: - forstå mig ret, men det er ganske enkelt for dyrt, at handle i DK.

cit-rotti
Geografisk sted: Deutschland Würzburg
Version: 9.222+ ältere
Kontakt:

Ulæst indlæg af cit-rotti » lør 12. jul 2025 20:54

The original pump costs €52.59 from the lemon dealer - some dealers add a little extra.
This original pump is available on ebay for €39.90.
Replica pumps are offered from €8 - €24.

Besvar