ingen trækkraft og sort røg

Besvar
jixxel
Geografisk sted: Næstved
Diagbox: Ja
Version: 7.62
Kontakt:

ingen trækkraft og sort røg

Ulæst indlæg af jixxel » fre 5. jun 2020 20:05

hej med jer.
så fik jeg endelig gang i min lexia tester og er gået igang med at fejlfinde på min gamle c5 som min bror har nu , den mistetede totalt trækkraft og oser slemt, diagbox gav disse fejl

Fejl ( 0113 ) : signal føler temperatur indsugningslufttryk (mængdemåler) Kortslutning til plus eller åben kreds eller for høj værdi Familie : indsprøjtning fejlkode : P113
Fejl ( 0104 ) : Luftmassemålersignal sensor strømforsyningen eller signalet er i åben kreds eller kortsluttet til plus eller til stel Familie :
indsprøjtning fejlkode : P104

ud fra det har jeg målt på ledninger frem til luftmassemåler der er strøm og når bil køre i tomgang og jeg hiver stikket af er der ingen ændring , så jeg har bestilt en ny i tyskland , skal jeg have tester på og fortælle den er skiftet bagefter ? eller stiller den sig selv ?

næste fejl gør mig mere bekymret

Fejl ( 1445 ) : Additivsystem Grænse for maks. additiv i partikelfilter Familie : indsprøjtning fejlkode : P1445

betyder det at boks med additiv er tom ? eller måske nyt filter ? eller kan det nulstilles i leksia ?
det var mange spørgsmål men jeg håber en har tid til at give lidt gode råd ?
bilen er en c5 model 2 1.6 hdi fra 2006
forsat god weekend :-)
mvh
kim
( nu med diagbox 7.62 igen :-) )
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)

Besvar