Periodisk fejl på starter?
-
lovano
- Kontakt:
Periodisk fejl på starter?
Min C5 140 hk 2012 automatgear har nu tre gange på et par måneder ikke kunnet starte - første gang blev starteren skiftet, så kunne den lidt et par uger, anden gang blev batteriet skiftet, igen nogle uger ok, og nu tredje gang kan den igen ikke starte. Nogen erfaringer? Elektronik? Fejl på printplade?
-
lovano
- Kontakt:
Re: Periodisk fejl på starter?
lovano skrev: ↑ons 8. mar 2023 17:22Min C5 140 hk 2012 automatgear har nu tre gange på et par måneder ikke kunnet starte - første gang blev starteren skiftet, så kunne den et par uger, anden gang blev batteriet skiftet, igen nogle uger ok, og nu tredje gang kan den igen ikke starte. Nogen erfaringer? Elektronik? Fejl på printplade?
-
lars Theill
- Kontakt:
Hej, Har det samme problem på min ældre C5, v6, 3,0 aut. 2005.
Du starter altid når kold, men hvis jeg feks. køre en tur ud at handle og skal starte på, efter kort tid, klikken den bare. Så kan jeg vente ½ timer til bilen igen bliver kold, og så starte igen.
Har ligesom du skiftet batteri, da jeg måske troede at det færdigt. Men samme fejl. ?????
Har læst et sted at det måske kunne være BSM printplade der er defekt - pas jeg ved ikke.
Anden mulighed kunne være fejl på starter, eller ir/rust på strømledning på starteren - så jeg tænker nok at jeg må købe ny starter, og håber så at det så er den ???? BIlen har kørt 200.000 km, så det er måske på høje tid, men syntes det er underligt fordi er ingen startproblemer er når den er kold.
Er der nogle fejlkoder - hvis du har testet bilen ?
DEt kunne også være at der sker en afladning af batteriet/eller lign. når bilen er driftsvarm.
mvh, Lars
Du starter altid når kold, men hvis jeg feks. køre en tur ud at handle og skal starte på, efter kort tid, klikken den bare. Så kan jeg vente ½ timer til bilen igen bliver kold, og så starte igen.
Har ligesom du skiftet batteri, da jeg måske troede at det færdigt. Men samme fejl. ?????
Har læst et sted at det måske kunne være BSM printplade der er defekt - pas jeg ved ikke.
Anden mulighed kunne være fejl på starter, eller ir/rust på strømledning på starteren - så jeg tænker nok at jeg må købe ny starter, og håber så at det så er den ???? BIlen har kørt 200.000 km, så det er måske på høje tid, men syntes det er underligt fordi er ingen startproblemer er når den er kold.
Er der nogle fejlkoder - hvis du har testet bilen ?
DEt kunne også være at der sker en afladning af batteriet/eller lign. når bilen er driftsvarm.
mvh, Lars
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Samme bil som denne fra 2010?: viewtopic.php?f=15&t=3644&p=23121#p23121
Se tråden der er linket til for hjælp til fejlsøgning.
Se tråden der er linket til for hjælp til fejlsøgning.