Dækslid
-
Lars4733
- Indlæg: 1885
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Dækslid
Hej I kloge mennesker
Hvis ens bil slider det indvendige af forhjulene og helt jævnt - ens i begge sider, er det så ikke en sporing vi er ude i?
Naturligvis efter lige at have tjekket styrekugler for slør..
Det er en C5 med hydraulisk undervogn, men hjulene står vel ens uanset kørehøjden? Ikke at jeg tror den står forkert..
Hvis ens bil slider det indvendige af forhjulene og helt jævnt - ens i begge sider, er det så ikke en sporing vi er ude i?
Naturligvis efter lige at have tjekket styrekugler for slør..
Det er en C5 med hydraulisk undervogn, men hjulene står vel ens uanset kørehøjden? Ikke at jeg tror den står forkert..
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2331
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Dækslid
Jo, det er formentlig sporingen. Den spreder (toe-out) for meget.
Ja, få tjekket for slid i styretøj i forbindelse med sporing.
Sporingen skal justeres i normal kørehøjde, idet den godt kan ændre sig en smule netop pga. højden.
Ja, få tjekket for slid i styretøj i forbindelse med sporing.
Sporingen skal justeres i normal kørehøjde, idet den godt kan ændre sig en smule netop pga. højden.
-
Lars4733
- Indlæg: 1885
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Dækslid
Ja, det skal jo helst foretages på en kørebanelift/4 søjlet lift så den står på hjulene..
Men påtænker at skifte styrekugler inden jeg får den sporet - den skal jo snart synes og det skader jo ikke.
Men påtænker at skifte styrekugler inden jeg får den sporet - den skal jo snart synes og det skader jo ikke.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2331
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Dækslid
Jeg har aldrig hørt om nogen der sporer en bil med løftede hjul.
Bilen SKAL stå på hjulene.
Mange af Peugeots biler skal endda trækkes ned til en bestemt højde hvilket fabriksdata afspejler, men det fremgår kun af org. dokumentation.
Gør man ikke det, vil bilen blive justeret forkert.
I praksis skulle der være minimal forskel, men sådan er der jo så meget
Ved en Citroën skal kørehøjden være korrekt justeret før sporing.
Et gammeldags Dunlop apparat fungerer fint - og man kan gøre det endnu mere lavpraktisk med snore mv.
Data er dog ofte opgivet i grader og minutter.
Bilen SKAL stå på hjulene.
Mange af Peugeots biler skal endda trækkes ned til en bestemt højde hvilket fabriksdata afspejler, men det fremgår kun af org. dokumentation.
Gør man ikke det, vil bilen blive justeret forkert.
I praksis skulle der være minimal forskel, men sådan er der jo så meget
Ved en Citroën skal kørehøjden være korrekt justeret før sporing.
Et gammeldags Dunlop apparat fungerer fint - og man kan gøre det endnu mere lavpraktisk med snore mv.
Data er dog ofte opgivet i grader og minutter.