Hydraulik problem X7

Besvar
Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Hydraulik problem X7

Ulæst indlæg af Lars4733 » tirs 4. nov 2025 16:59

Ja, livet giver dejligt mange udfordringer :doh:

Min C5’er har her til middag lagt sig på maven og vil nu ikke stå op, vel ikke helt unormalt for en teenager på 17 år, men det ville nu være dejligt hvis den kom tilbage til normalen igen.

Det er både for og bag den bliver nede - i displayet viser den at den ændrer sig, men intet sker.

Jeg synes jeg kunne høre pumpen når jeg åbnede førerdøren, men bliver da lidt i tvivl.
Hvis jeg åbner dækslet på beholderen “fiser” den, så noget tryk må der vel være?

Jeg havde i går da jeg kom hjem sat den i høj da jeg skulle se på nogle ting i dag, så stod den ligesom klar til at kunne blive løftet.
Det fik jeg set på og sænkede så bilen, den ville så bare ikke op igen.

Men jeg må jo se på maxisikringen - hvor sidder den på en X7? Er det også under de øvrige sikringer i motorummet, eller hvordan?

Hvis jeg vil forsøge at give den overtryk i beholderen, er det så at skrue dækslet af, starte bilen og så blæse alt hvad jeg magter ned i hullet? Der er jo ikke påfyldningshul i dækslet..
Men det kræver jo så at pumpen kan køre.

Min Diagbox-pc er gået død, formodentlig pga for megen inaktivitet, så kan ikke lige sætte tester på og så hvad den evt måtte sige..

Forslag?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ

Besvar